Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Forum » Liverpool FC »
Antal kommentarer: 6
2017-07-03 10:01, Lundqvist12

I och med intresset för Keita så funderar man ju lite hur Klopp tänkt sig att formera mittfältet. I dagsläget har vi ju: Gini, Hendersson, Can och Lallana samt Lucas och Milner( som troligtvist inte kommer att spela vänsterback 1 säsong till). Bakom dom knackar Grujic på dörren också. Det är med andra ord i dagsläget 7 st mittfältare. Den enda som ryktas bort av dessa är ju Lucas. Ett köp av keita innebär då 7 eller 8 renodlade mittfältare (om Lucas säljs eller inte) på 3 (?) platser. Hur går era tankar? Behöver vi 7-8 mittfältare med tanke på tufft spelschema eller säljs någon ytterligare? Alt Grujic lånas ut? Vem ligger närmast till hands för en försäljning? Eller innebär köpet av Keita att man räknar med att Can inte förlänger?

2017-07-03 10:32, CALABRESE

Ja vi har det trångt där. Jag skulle vilja ha Henderson/Can som högerback/mittback och satsa på en vänsterback och Keita.

2017-07-03 11:16, Poolz

Milner kommer nog knappast ta en plats som MF ifall vi inte får väldigt många skador. Lallana ses nog som mer offensiv, liksom Mané, Salah & Cotten.

Då återstår Hendo, Gini & Can. Får vi in Keita lär Gini & Can få se mer bänk. Men det räcker ju med 1 skada så är 1 av dem i startelvan igen. Var ju bara Gini som höll sig hel största delen av säsongen, så jag tycker det låter helt rimligt breddmässigt med en ung Grujic också som får hoppa in då & då och lira i de inhemska cuperna =) Det jag inte gillar med Grujic bara är att han är så seg och dessutom hetlevrad. Tog tidiga idiotvarningar i varje match i U21 nu i sommar, och gjorde ju samma vid ett inhopp i slutet av säsongen... Han är inte redo för mkt speltid.

Klopp har ju sagt att det kommer laboreras med nya system denna säsong. Kör han 3 MB:s så har ju Can gjort det väldigt bra där tidigare till höger!

2017-07-03 12:05, The Normal One

Personligen så bryr jag mig inte om att det är trångt på mitten då vi behöver den bredden när skador och när spelare försvinner på landslagsuppdrag sen är det inte fel med konkurrens också så spelarna vet att de måste höja sin nivå ett snäpp till om de ska få vara i startelvan! Sen tror jag att Milner får fortsätta som VB en säsong till eller om vi köper in en ny VB så lär han vara det andra alternativet minst! Oavsett vad så ska detta bli den mest spännande säsongen på MÅNGA år! Känner mig väldigt positiv och mer än förra säsongen då det kändes ganska positivt då också

2017-07-03 22:09, ostinho

Trångt på mitten är precis vad vi behöver :) En bred trupp och en bred mittfältsuppsättning är vi inte bortskämda med. Om Keita kommer in vill jag gärna ha ett tremannamittfält med Hendo, Keita och Coutinho. Sedan är Gini förste man in om något skulle hända. Can lär få slita för att få speltid i år. Det är han nog också medveten om, kanske därför det går trögt med kontraktsförhandlingarna?

2017-07-04 23:55, SammyLee

Ja, är det någonstans konkurrensen är stenhård i laget så är det just mittfältet. Om dessutom Keita ansluter..., oj, oj! Då behöver vi folk med Mignolets proffsiga inställning.

Är lite orolig för Cans framtid. Vill gärna ha kvar honom i truppen.

Milner bör fortsätta som VB. Tycker att han var grymt bra under större delen av säsongen, men med en formdipp i slutet. Jag gissar att många minns just de sista matcherna, vilket kan ge Milner ett oförtjänt lågt betyg sett över hela säsongen.
Dessutom är Milner just nu given som VB, men förmodligen utanför startelvan som MF.

I övrigt tänker jag att Klopp vill ha bredd för att kunna rotera och därmed ha ambitionen att gå långt i ALLA cuper utan att det går ut över ligaspelet. Plus att vara mindre känslig för skador, kunna bänka spelare med formdipp etc.
Sedan kanske Klopp vill ha större möjligheter att matcha lag efter motstånd. Maxa kreativiteten mot parkerade bussar tex.

Ser fram mot kommande säsong! Lite förstärkningar i försvaret bara....

Kommentera i tråden