Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

Watford matchen

Forum » Liverpool FC » Watford matchen
Antal kommentarer: 7
2017-08-13 09:19, Areala

Att förlora när man har gjort sitt bästa och gjort en bra match är inget att snacka om, alla lag kan förlora mot en bättre motstånd..! Det kändes som en förlust igår eftersom vi släpper in tre billiga mål, vårt försvar är som en hönsgård, ingen organisation, ingen samordning bara kaos...Det spelar ingen roll hur bra anfall vi har och hur många mål vi gör ... för vi släpper in lika mycket och ibland mer... det är inte värdigt ett lag av yppersta nivå som Pool, det är inte värdigt att beskåda heller. Sorry, men jag är besviken och frustrerad

Red soul
2017-08-13 09:53, Poolz

Jag med. Hade velat se Clyne & Milner som ytterbackar just därför att de har bättre defensiv, och eftersom vi mötte ett lag som skulle vilja kontra och kriga för varje cm när de var vid vårt straffområde. Eftersom Clyne är skadad så hade jag hellre sett Robbo där än de 2 vi startade med. Han kommer från ett lag som är vana att försvara.

Att vi sedan inte har 1 gubbe på första stolpen vid hörnor är ju som att be om mål i baken då.

Känns lite bättre när Chelsea förlorade =)

2017-08-13 11:13, Areala

Poolz vi har det lag vi har och de spelare som är till förfogande. Man måste anpassa spelarmaterialet efter motståndet. Clyne är skadad Milner är inte hundra än... Vi har ingen försvar så som vi spelade igår.

2017-08-13 12:57, 20106

Det jobbigaste tycker jag är att ingen verkar bli förbannad. Var är ledaren på planen/bänken som säjer att så här får det fan inte gå till? Klopp säjer efter matchen att de hade ju också problem med våra hörnor. Riktigt dåligt uttalande enligt mej då han ska jobba med laget så att de blir bättre både defensivt och offensivt. Det är bra om motståndarna har problem med våra offensiva hörnor samtidigt som vi kan avfärda motståndarnas hörnor. Ingen i laget verkar heller särskilt besviken efter matchen. Mentaliteten verkar vara: Jaha alla lag tappar ju poäng. Var finns dom i truppen som tycker att detta var två tappade poäng i jakten på ligatiteln/CL platserna? Hoppas tonläget är ett annat på träningarna och i omklädningsrummet än vad de visar utåt. Jag är för långsiktighet och tycker att vi ska jobba med Klopp, hans stab och det materialet vi har men på sikt måste de se bristerna och ta till sej och förbättra. Som jag sagt tidigare jag ser ingen förbättring från BR´s tid, däremot har vi tappat Benteke som var en forward som kunde förändra matchbilden.

2017-08-13 19:00, Areala

Bra skrivet 20106. Klopp kan inte längre under sina presskonferenser och sina analyser skylla ifrån sig och prata om att vi har saker som vi ska förbättra oss i, dessa problem är inga nya, gång på gång visar det sig att det vi borde satsa många miljoner i är försvaret, så.... satsa i försvaret då. det är så djäkla tydligt. Vad är problemet...Pengar finns, ambitioner finns...men man kan inte uppfylla de utan att man verkligen åtgärder problemet... vi har bra anfall, men det är försvaret som sinkar oss. Tycker nästan synd om Mingolet som har det inte lätt när vi inte kan försvara oss.

2017-08-13 22:45, R.Fowler

Nu har jag sovit på saken och är lika besviken 😉 tycker det är uruselt försvars spel på 2 av målen.... Anfalls mässigt ja vi gör tre baljor går ju ej att klaga....
jag tycker det ser tufft ut försvars mässigt ytterbackarna det saknas något...blir alldeles för enkla inlägg och kopiösa ytor bakom ibland.. sen skulle ej jag vilja spela mittback och målvakt i dagens Liverpool de blir ju helt utlämnade ibland tycker ej att Hendo gör sitt jobb framför backlinjen heller för den delen nej jag kanske är kritisk men jag hade sett fram emot några kvalitets namn jag trodde att nu nu när vi äntligen kämpade till oss en CL plats så skulle lirarna stå på kö uhh vad jag bedrog mig... Salah kanonvärvning... Solanke o Robertson framtids värvningar känns det som, men sen?? hoppas det plockas in en defensiv mittfältare som kan det här med städa upp framför backlinjen och styra upp det hela... egentligen en i varje lag del behövs tycker det ser jäkligt klent ut tänk om Firminio skadar sig hmm vad har vi då??? Sturridge nej säkerligen skadad, Origi totalt iskall urkass på att täcka boll egentligen, Ings håller på att komma tillbaka efter 2 svåra skador till vilken nivå det är frågan, Ska vi förlita oss på Solanke då eller?? om Coutinho strular vad händer med det kreativa spelet i längden ska Can, Wini eller Hendo ta över där eller någon av de yngre hmm ja ni hör ju själva hur det låter vi får absolut inte få några skadade och det är ju igång redan med Sturridge, Lallana, Clyne, Milner, Coutinho det kommer säkert mer för en del får matchas tufft de kommande veckorna CL matchen är ju stenviktig går ej att gå på halvfart där och lufta de yngre 😩

2017-08-14 10:38, Poolz

Areala - Jag nämnde ju att Clyne är skadad, och jag tror Milner hade kunnat starta utan problem. Robbo var inte ens på bänken. Jag tyckte det var fel att starta Moreno & AA innan matchen och det visade sig vara rätt. Även Gomez hade varit ett bättre alternativ eftersom han är bättre defensivt.

Kommentera i tråden