Liverpool FC Supporters Club
SWEDEN

mb

Forum » Liverpool FC » mb
Antal kommentarer: 2
2017-10-03 00:04, David1848

om nu vvd inte går att köpa in i januari heller vem vill ni ha ?

2017-10-03 10:18, Passa Fowler

Jag skrev ett inlägg i början av juni. Tycker det känns dumt att vi inte plockade in någon ung grym talang. Han hade ju garanterat fått chansen att spela in sig då vi roterat Lovren och Klavan en del. Sarr har inte varit så bra i år, men de Ligt är ordinarie i Ajax och Upamecano har varit grym. Han har startat 6/6 i ligan och jag såg ett snittbetyg på 7,68 på en tiogradig skala. Mot Freiburg hemma fick han 9,1(!) och vann 18/18 dueller och hade 9 rensningar, 5 tacklingar och 4 brutna passningar. En sån mittback vill jag ha!

Måste tvinga fram en övergång
2017-06-07
@Karl Mattias. Tyvärr är Sule redan klar för Bayern. Har för mig de köpte honom i vinterfönstret och att han ansluter i detta fönster. Håller med om att 60-75 känns jäkligt saftigt för Van Dijk. Även om Dijk-Matip är kittlande som par. Det finns många duktiga unga mittbackar just nu. Ajax 17-åring de Ligt (redan debuterat i landslaget). Frankrike spottar ut grymma talanger. Två mittbackar som är intressanta är Malung Sarr i Nice (18 år och 25 starter i försvarsstarka Nice), och Dayot Upamecano i RB Leipzig (18 bast, gjorde succé i RB Salzburg och plockades över till RBL mitt i säsongen. 16+12 matcher säsongen 16/17). Löser vi ej VVD ser jag gärna att vi plockar en supertalang för mkt lägre pris och inleder säsongen med Matip-Lovren och nån hungrig supertalang bakom. Klopp är bra på att förvalta talang. Men dessa 3 tror jag är tillräckligt bra för att spela in sig och bli ordinarie ganska snabbt. Sen har vi en mittback 15 år framåt.

Kommentera i tråden